reklama

Divadelný fanúšik

Divadlo je to najlepšie,čo na tomto svete je.Vždy sa tam dobre uvoľním,zabavím a zároveň vzdelávam:-)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Včera som sa bola kultúrne vyžiť v divadle,konkrétne v Novej budove SND.Hra Cudzia žena a muž pod posteľou sa pred nedávnom stala mojím vyhľadávaným kultúrnym obohatením.Aj keď som túto hru navštívila len dvakrát:-),už v apríli tam budem sedieť znova.

Priznám sa pred rokom by som do divadla len tak dobrovoľne nevkročila,keďže patrím do mladšej generácie,považovala som divadlo za prežitok pre snobov a takých,ktorí nevedia už,čo s voľným časom.Ale keď som pred pár mesiacmi v rámci školskej akcie navštívila Novú budovu po prvý raz,v sále Činohry hrali stienbeckove O myšiach a ľuďoch.Popravde šla som tam len z čírej lenivosti,pretože tento rok ma čaká maturita a keďže Steinbeck sa taktiež nachádza v jednom z maturitných okruhov,povedala som si prečo nevyužiť možnosť to vidieť hrané ako to čítať a a trhať si vlasy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred týmto podujatím som pravdaže videla zopár divadelných inscenácií,konkrétne dve(Othello a Čarovná flauta),avšak ani jedna z tých inscenácií ma tak nenadchla ako O myšiach a ľuďoch.Odvtedy každú voľnú stovku šetrím na dáke to kultúrne vyžitie sa v divadle.A poviem vám,kino sa môže ísť schovať.Aj keď nedávno som navštívila aj to,ale v mojích očiach je to neporovnateľné.

Otázka znie,čo ma tak mohlo nadchnúť práve na Stienbeckovi?Ani nie tak samotná hra,ako herecký výkon zúčastnených,konkrétne jedného z hercov,Róberta Rotha.Aj keď jeho účinkovanie tam nebolo také výrazné,dá sa povedať,že tento človek pritiahol moju pozornosť k divadlu a zaradila som sa k tým snobom a unudencom:-).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po vzhliadnutí Cudzej ženy som bola chytená ako ryba v sieti,nemožné sa vymotať.Tento herec ma v tej hre natoľko ohúril,že dodnes nemôžem na to zabudnúť,neustále si nosím v hlave Ivana Andrejeviča a jeho tragikomický osud naivného a prhkého paroháča,ktorý je nešťastný,že už ľuďom nie je smiešny.Celá hra je o tom,že Ivan ako vysokopostavený ruský úradník má krásnu ženu,ktorú považuje za vzor cudnosti a hanblivosti.Pravda je však taká,že ona si búrlivo užíva s inými a jeho má omotaného okolo prsta,všetci o tom vedia,len on nie.Postupne sa Ivanovi donesie do uší pravda o jeho žene,sprvu neverí,ale nakoniec sa nechá strhnúť žiarlivosťou a chce ju prichytiť.Stretáva sa dokonca aj s jedným z jej bývalých milencov,ktorý ju tiež sleduje(v tejto grotesknej úlohe sa predstavil Tomáš Maštalír).Nakoniec končí omylom v inom byte a ocitá sa pod posteľou so spomínaným odvrhnutým milencom.Jeho zúfalstvo sa vyhrocuje až do bláznovsta a ako býva dosť časté pod veľmi veľkým tlakom a v zúfalstve sa aj on nakoniec vzoprie ohováračkam a zmieri sa so všetkým a je šťastný,že je znova ľuďom smiešny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj keď väščina ľudí tvrdí,že najlepšia rola Róberta Rotha je Hamlet,ja si stojím za Cudzou ženou.Hamleta som mala tiež možnosť vidieť,áno uznávam,aj tam ukázal čo v ňom je,bol vynikajúci,ale samotné dielo je dosť aj na mňa a na opakovanú návštevu Hamleta sa musím psychicky pripraviť,aby som bola schopná obsiahnuť všetko,čo to dielo ponúka.Po prvom vzhliadnutí som mala hlavu ako balón a dostala som, z toľkej snahy vziať si z toho čo najviac,migrénu:-).Ale musím spomenúť,že atmosféra v hladisku po skončení hry mi dosť pripomínala atmosféru,keď som bola na koncerte jednej americkej metalovej skupiny a dievčatá tam skoro odpadávali a vydávali rôzne povzdychy,keď došli členovia na pódium.Myslím si,že Róbert Roth je jeden z mála hercov,ktorí sú schopní pritiahnuť do divadla davy ľudí,veď napríklad lístky na jeho predstavenia sú v posledných mesiacoch už mesiac vopred takmer vypredané,Hamlet asi vedie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skrátka pridávam sa aj ja k tým davom väčšinou žien a dievčat,ktoré podľahli charizme a talentu herca,ktorého som tu niekoľkokrát spomenula.Ja by som však chcela skôr vyjadriť vďaku (rada by som aj osobne,ale som skromná osoba a bohužiaľ nemám tú česť)za to,že sa vďaka nemu opakovane nadchýnam pre divadlo.

Lenka Keszeliova

Lenka Keszeliova

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zásadový človek,ale zároveň hrozný lenivec,ktorý má hlavu stále v smútku,preto sa snažím nebyť dlho sama a na jednom mieste,aby som nemala čas na splín:-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu